Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Beklimmen van de col d'Izoard 08 juli 2012 21:18 #747

  • Peter
  • Peter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 0
08-07-201
Beklimming van de Col d’ Izoard 2360mtr lengte 15 km vanaf Guillestre.
Het begon al goed s’nachts , weinig geslapen, draaien draaien draaien, en ja hoor het begon ook nog eens te regenen .Verdorie geen goede voorbereiding.
s’Ochtends half 8 uit bed, de lucht vol met donkere bewolking, tering dat gaat niet goed. Eerst maar naar de bakker om de maag wat te vullen en een bodempje klaar te hebben voor de tocht. De lucht begon wat te breken het belooft wat te verbeteren .Eerst maar een stukje met de auto naar de voet van de klim. Daar wees de temperatuur 14 graden aan, geen temperatuur voor hier, gelukkig had ik mijn zweetshirt aangedaan voor de ergste koude. Fiets in elkaar gezet en klaar voor de aanval. Na bocht 1 steeg gelukkig de temperatuur, pff wel warm met een zweetshirt aan ,had ik eigenlijk niet nodig gehad. De klim begint een beetje lui 6 tot 7 % maar na een km of 8 begint het er toch aardig op te lijken 8 tot 10 %.Op sommige stukken stond de km teller op 7km per uur, niet zo hard , maar ja meer zat er op dat moment niet meer in. Meer versnellingen had ik ook niet meer. De temperatuur begon al naar de 25 graden te lopen, aardig warm om te klimmen. In de verte zie ik meer fietsers, goh wat lijkt dat een eind weg. Onderweg kom ik verschillende borden tegen van een andere fietstocht, zo zag ik plotseling langs de kant een bord van 70% staan tocht wel even schrikken. Ineens bij een bocht stond een bord met een slak, pas op niet harder dan 10km, maar ja op dat moment haalde ik dat niet eens .De laatste km naar de top zijn wel de zwaarste, 9 tot 10 %. En ja hoor na 5 kwartier haalde ik toch mooi de top. Tot mijn verbazing moest ik meteen op de top aangekomen naar de doping contole. Ja Willem ik moest vertellen over die bietensap. Dus eerdaags kan je wel op een inval rekenen. Ja en dan de terugtocht , dat was wel een beleving, de weg was vrij smal, geen supersonische snelheden kunnen rijden, heel veel automobilisten op de weg die niet opschoten en de bochten veel te ruim nemen waardoor je telkens naar de zijkant wordt gedwongen. Maar daar wil je helemaal niet rijden want daar is de afgrond zonder vangrail. Al met al ben ik weer veilig beneden aangekomen, en ben klaar voor de volgende tocht.
Gr PeterB
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Peter. Reden: nieuwe poging

Re: Beklimmen van de col d'Izoard 08 juli 2012 22:07 #748

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Mooi verhaal Peet, en een mooie prestatie natuurlijk. En ik maar trots wezen dat ik bovenop de Brienenoordbrug nog 20 km/h reed :tmi:

En over bietensap gesproken: Ik kwam langs een reformwinkel en daar hadden ze bietensap met citroensap. Laat dat nu een stuk beter te hachelen zijn .......... Het was wel de helft duurder, dus dat citroensap mengen we er zelf wel doorheen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Beklimmen van de col d'Izoard 09 juli 2012 14:04 #749

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Leuk Ritverslag Peet,

De foto,s zijn ook top,groeten weer en fijne ritten verder..

Trouwens voor de ods classic is ook alles geregeld,door Ted..

Groeten

Duncan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden

Leden login