Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

30 of 31 maart 01 apr 2013 12:09 #978

  • Johan
  • Johan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben zondag rond 10;40 vertrokken met het idee dat het droog zou blijven.
Ik had nog een rondje westeinder plas gemaakt en deze in de mio gezet.
begin was een beetje rommelig en af en toe zaten er wat fouten in de route maar dat kwam gedeeltelijk ook omdat ik op plaatse kwam waar we vaker hadden gefietst maar de mio een andere kant op wilde.
De heen weg was wind tegen en ik had mijn voorgenomen om rustig aan te doen omdat elke dag het woon werk fiets tochtje elke dag erg tegen viel.
Onderweg nog redelijk wat sneeuw tegen gekomen maar toch maar door gefietst.
Aangekomen in Aalsmeer had ik een gemiddelde van ruim 27 km/h wat mij eigelijk erg meeviel.
Op de terug weg was het weer beter geworden maar erg warm was het niet had soms last van een koud hoofd en mijn voeten waren ook aardig gevoelloos geworden maar met de wind mee was het goed fietsen en kon het niet laten om vele km afte leggen boven de 40 km/h.
Laatste stukje nog een beetje onhandig door het westen park in Zoetermeer gereden maar bij thuis komst bleek het een rit van 108 km met een gemiddelde van29km/h waar ik erg tevreden over ben.
Blijf het toch vreemd vinden dat als er een beetje wind staat en er naar werk of naar huis gefietst moet worden ik niet voor uit te branden ben en als ik dan een heel stuk op de race fiets rijd een nog een hoger gemiddelde rij.
Moet ook nog een uit zoeken wat ik tegen de koude voeten kan doen want dit was niet leuk meer.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 of 31 maart 01 apr 2013 15:19 #979

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Zo , he he de eerste rit van 2013 zit er op!
Het was een heerlijk ritje, in de ochtend een rondje bellen met Joost ,Willem en Johan.
Helaas kreeg ik Johan niet te pakken!
Maar goed,ik had me voorgenomen om rustig aan te doen en mijn tempo aan te passen aan die van Willem en Joost.
Moet zegge dat beviel me prima,Willem had de route uitgestippeld naar Noordwijk en dan via de duinen weer terrug.
Ik was al een tijd niet geweest in de duinen en daar lag me een perfect aangelegd asfalt fietspad.
Echt dat ree zo lekker dat ik gewoon een 49+ weg trapte.
We hebben in Noordwijk nog ff een gezellig bakkie gedaan met zijn 3e en dat was wel ff nodig want op de heenweg die kauwe wind in je bek dat voelde je wel.
Op de terug weg hadden we ook tegen wind die behoorlijk pittg was.
Moet zeggen het ging mijn goed af en trapte een 30+ wat me erg mee viel.
Eemaal weer thuis hadden we een 80 km af gelegd en dat voor de 1e x vondt ik prima.
Willem ,Joost bedankt voor de gezellige rit.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 of 31 maart 01 apr 2013 17:10 #980

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Zo, de Bikels van het eerste uur zijn weer onderweg!!

Het was wel even spannend voor mij, of ik het tempo een beetje zou kunnen volgen. Immers vanwege de slechte weerscondities van de afgelopen maanden veel te weinig buitenkilometers gemaakt en voor de rest 2x in de week een uurtje gespind. Is goed voor de kracht en om niet helemaal in te kakken, maar aan je duurvermogen draagt het niet al te veel bij. Desondanks viel het me niet tegen :yes: Er zit vast nog meer in het vat.

We zijn, in tegenstelling tot wat Marcel zegt, door het 'binnenland' naar de Langevelder Slag gereden en hebben een bakkie gedaan in pannenkoekenhuis 'Langs Berg en Dal', waar ik wel vaker kom met de fietsvereniging.

De fietspaden in de duinen zijn behoorlijk onder handen genomen en als het niet te druk is kan je er echt hoge snelheden rijden. En juist vandaag was het niet echt druk, want de meeste verenigingen rijden natuurlijk op zaterdag en zondag ........... en nu was het maandag ;-)

Tegenwoordig zoekt Garmin de gemiddelde weercijfers bij je ritje, als je dat upload naar Garmin Connect. Als je de cijfers mag geloven hadden we gemiddeld 14 km/h wind tegen en was de gevoelstemperatuur -1 graden. Desondanks heerlijk gefietst, bedankt gasten!!

Klik hier voor de ritgegevens

@Johan: Ik heb daar ook altijd last van, dat het woon/werk verkeer niet zo lekker gaat. Volgens mij komt dat omdat je zo uit je bed op de fiets springt en je geen tijd neemt voor een warming up. En de reis naar huis ben je moe van het werken en het loopt tegen etenstijd.

En voor (of beter tegen) koude voeten heb je overschoenen in alle soorten en maten. De mijne zijn voor temperaturen tussen 0 en -5 graden en ik heb zelden koude voeten. Eigenlijk alleen als het nat is, want ze zijn niet waterdicht.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden

Leden login