Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Tubeless 11 juli 2018 22:47 #1806

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb vorige week een nieuwe wielset aangeschaft voor mijn mountainbike. Gelijk maar de stap gemaakt om tubeless te gaan rijden.
Vandaag voor het eerst er mee gereden en ik ben er vet tevreden over. Fiets is veel comfortabeler geworden. Moet er wel een kanttekening bij maken. De vorige banden waren Nobby Nic, instapbandjes die ook nog een keer smaller waren. Nu zitten er bredere Racing Ralph's op en dat is misschien ook wel van invloed. Maar het totaalpakket is top!! Ik kan het iedereen aanraden om voor tubeless te gaan als je toch nieuwe banden moet hebben. Nooit meer last van een lekke band (hoop ik......)

)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Tubeless 13 juli 2018 16:19 #1809

  • Michel
  • Michel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 60
  • Ontvangen bedankjes 10
Mooi Willem, zit er ook over te denken om tubeless te gaan en dan ook de air-liner te plaatsen (heeft ook weer voordelen voor als je toch een keer lek rijd en veel minder lucht nodig)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tubeless 13 juli 2018 23:13 #1811

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Hmmm, airliner ........ Klinkt leuk, maar het lijkt mij dat je daarmee direct het alle voordelen (comfort, soepelheid van de band, extra grip) door het putje spoelt. Het wordt dus een soort massieve band hiermee. Tubeless is juist ontwikkeld om met zachtere banden te kunnen rijden en met zo'n liner erin moet je hem toch wat harder oppompen lijkt mij. Maar goed, ik hoor het graag als het je bevalt.

Lekke band is trouwens vrijwel onmogelijk bij tubeless omdat je latex in je band gooit. Een niet al te groot lek wordt gewoon direct gedicht hiermee. En voor noodgevallen heb ik nog steeds een binnenbandje in mijn tasje hoor!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden

Leden login