Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Beklimmen van de Vars 04 juli 2012 22:09 #741

  • Peter
  • Peter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 0

Bijlage 2012-07-0410.54.14.jpg niet gevonden



Bijlage 2012-07-0410.54.35.jpg niet gevonden



Bijlage 2012-07-0410.54.52.jpg niet gevonden


04-07-2012
Col de Vars
Vandaag besloten om col de Vars te rijden van uit Guillestre 2109 mrt
De klim zou ongeveer 23km lang zijn (bergop), dat heb ik geweten pffff.
Het was lekker warm vandaag ongeveer een graadje of 25,bij bocht 1 zat ik al bijna op mijn kleinste versnelling, tering. Mijn temperatuur liep ook gelijk op, water blijven drinken joh. Oké klimmen klimmen klimmen. Gisteren nog wandelend een zware bergklim gedaan en nu een fietsende bergklim, pff geen goede kombinatie. Weer een bocht verder weer 8% voor mijn kiezen. Rare naam eigenlijk Vars. Ik zou hem om willen dopen tot vrachtauto col, toeeeeet er komt er weer een voorbij denderen, wacht maar als ik ga afdalen. Het eerste stuk van de beklimming is eigenlijk ook meteen het zwaarste stuk 8 tot 10% over een afstand van een kilometer of 5, daarna wordt het wat rustiger met klimmen zo’n 6%. Goed te doen alleen de warmte is een spelbreker, drinken drinken drinken. Het stuk wat zo’n 10% is gaat tergend langzaam 9km/h in mijn kleinste verzet alleen mijn schaduw gaat sneller, en o ja ook mijn hartslag. Bovenop de top aangekomen zie ik alleen maar uitgewoonde gezichten van vele fietsers die ook de uitdaging waren aangenomen. Ja en nu dan de bekroning, afdaaaalen. Prachtige weg om af te dalen de bochten lopen super, heerlijk, hup weer een auto voorbij, mietjes. Na 2 uur weer terug op de camping, zo eerst een bier. O ja, foto’s komen nog, die zitten op mijn telefoon en zonder kbeltje moeilijk op de computer te zetten.
Gr PeterB
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Peter. Reden: foto's toevoegen

Re: Beklimmen van de Vars 05 juli 2012 07:45 #742

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Respect Peet, in die hitte zo'n colletje op!! Ik ben benieuwd naar de foto's. Goeie vakantie verder.

Klik voor beschrijving van de klim

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Beklimmen van de Vars 05 juli 2012 10:46 #743

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey Bikkel,,

Ik lees het alweer je bent als een beest die berg opgegaan,ik hoop dat je genoten hebt..

Gisteren een nieuwe ketting en casette op de racefiets gezet,makkie met het goede gereedschap..


Nou geniet nog ff ,groeten van hier..

Duncan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden

Leden login