Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Training schema's 22 jan 2012 19:09 #494

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Sinds ik met een hartslagmeter rijd, ben ik er wel achter dat je niet beter gaat fietsen als je altijd op 100 % (of zelfs meer) rijdt. Het tegendeel is het geval en als je dan ook niet genoeg rust tussen twee ritten neemt, dan had je in plaats van die tweede rit misschien beter op de bank kunnen blijven zitten.

Ik heb veel gehad aan de website Zitvlees.nl gehad om te bepalen hoe ik mijn ritjes voortaan moet plannen en vooral hoe hard (lees: met welke hartslag) ik moet rijden. Je kunt er prima een individueel trainingsschema maken.

De website was 'slapende', maar er is iemand gevonden die het beheer over wilde nemen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Training schema's 23 jan 2012 19:54 #497

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Heb je al vooruitgang geboekt Willem, het lijkt me niet makkelijker om alleen de motivatie te vinden en je dan aan een schema te houden.

Het is de laatste tijd ook geen lekker fiets weer geweest,moet ik zeggen.

Cu

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Marcel.

Re: Training schema's 23 jan 2012 22:58 #498

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
@Marcel
Inderdaad is het weer de storende factor in een schema en daarom gaat het niet zo optimaal als ik gedacht of gewild had. De keren dat ik buiten gereden heb ging in een rustig tempo en had ik er achteraf een goed gevoel over en was ik vlot hersteld. Ik kan me wel ritten herinneren waar ik 3 dagen later nog last van had. De intervaltraining doe ik meestal op de hometrainer, maar volgens mij ga je buiten toch makkelijker heel diep omdat je het wat minder warm krijgt door de rijwind.

Ik zeg niet dat ik nu al beter of sneller fiets, maar ik denk dat ik met deze move wel een goede basis aan het leggen ben. Als ik terugkijk dan heb ik zeker een jaar lang op 100% gereden heb zonder dat ik het door had ....... !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden

Leden login