Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Spinnen!!! 17 nov 2012 17:56 #892

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
In het verleden werd er altijd op woensdagavond gefietst. Helaas gebeurt dat niet meer en om nu in het donker in je eentje te gaan fietsen is ook niet bepaald motiverend. Om in conditie te blijven is 1x in de week fietsen te weinig voor mij. Tijd voor de hometrainer dus ...........!!!

Ik heb van alles geprobeerd, van muziek tot een film kijken tijdens het trappen op dat ding, maar ik kan er de kracht niet voor opbrengen, om maar eens met Gerard Joling te spreken.

Op mijn werk hebben ze een mooie fitness accomodatie en geven ze ook spinning lessen. Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst op zo'n spinning bike gezeten. Het is wennen aan zo'n ding, want je moet natuurlijk niet ineens je benen stilhouden zoals je gewend bent op je racefiets. Ik deed dat en stuiterde bijna van die fiets af :tmi:

Er staan een stuk of 8 van die fietsen en het is heel leuk om dit in groepsverband te doen. Ik heb de hele les gevolgd en kon het bijna tot het einde goed volhouden. Waarschijnlijk toch iets te zwaar gezet voor de eerste keer. Uiteindelijk fiets je je in minder dan een uur helemaal leeg onder leiding van een zeer motiverende instructeur. Het is mij goed bevallen en ga dit 2x in de week doen, naast het buiten fietsen natuurlijk!!


Bijlage Foto0369.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Spinnen!!! 18 nov 2012 13:25 #893

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha Willem,

Spinning is wel gaaf, heb het ook een tijdje gedaan en beregoed voor je conditie maar begrijp ik het goed dat je ook buiten blijft rijden? Zo'n dag als vandaag is prima fietsweer, afgelopen woensdag was mooi weer en heb toen een lekker ritje gemaakt van Z'meer naar Moerkapelle, Zevenhuizen om de Rotte en weer terug. Maw als ik deze winter buiten kan fietsen doe ik dat.... :smile:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Spinnen!!! 18 nov 2012 16:28 #894

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ja, die beregoeie conditie he, daar gaat het mij om!! Door te gaan spinnen sla je een aantal vliegen in een klap:
  • Regelmaat, want je bent niet afhankelijk van het weer
  • Interval training
  • Vaste tijd direct na mijn werk

Het spinnen is voor mij een manier om meer snelheid te ontwikkelen. Het buiten fietsen is meer voor het duurvermogen en natuurlijk omdat dit gewoon het fijnste is om te doen. Uiteindelijk moet er ook nog een kilo of 5 af, ik zit nu op net 77 kilo. Of dat laatste gaat lukken met de feestdagen in zicht ........... :cheer:

Maar ben je vandaag nog weggeweest trouwens? Was fantastisch weer, beter dan gisteren trouwens :bad:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden

Leden login