Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

De Oliebollentocht 31 dec 2012 17:11 #908

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Als afsluiting van dit mooie fietsjaar stond de traditionele oliebollentocht op het programma. Nog een keer een ritje met de vereniging en na afloop een oliebolletje gebakken door Ineke Coers.

Voor mij was dit de eerste keer en ik had reeds in de wandelgangen vernomen dat deze tocht ALTIJD doorgaat, of er nu sneeuw ligt of niet. Als ik ergens een hekel aan heb, op de fiets althans, dan is het wel wind, dus even met de gedachte gespeeld om deze tocht maar te laten voor wat het was. Toch maar de fiets uit de schuur gehaald en naar het Buytenpark gereden. Bij het Stadshart kwam ik Red al tegen, dus wij reden samen op naar het clubhuis.

In het clubhuis was het behoorlijk druk en ook de senioren waren redelijk vertegenwoordigd. Uiteindelijk vertrokken we met een man of wat, waaronder deZeeuw, deHagenaar, deAdelaar, Boontjes, Red, deFluit, een gastrijder wiens naam ik niet ken, en ondergetekende.

Veel animo om op kop te rijden was er eigenlijk niet, dus deZeeuw en ik namen dit voor onze rekening. Besloten werd om richting Maasland te rijden en zonder koffiepauze weer terug te rijden. Wat een wind stond er zeg, maar gelukkig konden we regelmatig van bomen, kassen en anderssoortige bebouwing gebruik maken om de wind een beetje te ontlopen. Helaas lukte dit niet altijd en kostte het bijzonder veel moeite om nog 20 km/h te halen. Vlak voor Maasland vonden de kopmannen dat het beuken tegen de wind in lang genoeg geduurd had en werd er voorgesteld om koers naar Zoetermeer te zetten. Dit voorstel werd unaniem aangenomen en ging het met de wind in het ruggetje richting de oliebollen. Om 12:24 tikte de groep af bij het clubhuis en had ik 55 km op mijn tellertje staan.

Na nog wat nagekeuveld te hebben taaide iedereen voorzichtig af naar huis om na te genieten van een toch wel aardige rit.





Bijlage 03335_28629.jpg niet gevonden



Bijlage IMGP0264.jpg niet gevonden



Bijlage DSC03342.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden

Leden login