Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 02-02-2013 02 feb 2013 17:41 #921

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Mijn laatste serieuze rit dateerde alweer van 12 januari. Het zou vandaag een beetje waaien, maar voor de rest zou het zomaar een mooie dag kunnen worden. Ik verwachtte een afgestampt clubhuis met fietsers van allerlei allooi aan te treffen, mannen vol met adrenaline en meer prestatieverhogende stoffen. Wel lichaamseigen natuurlijk ;)!! Niets van dit alles: slechts 1 senior en nog niet in fietskleding ook!! De 9 uur groep heeft Wijdbeens ook wel eens groter gezien. Waar is de tijd gebleven dat de boten van hout en de mannen van staal waren?

De Adelaar meldde zich gelukkig nog wel en we hebben nog even gewacht of er zich toch nog een dappere senior zou melden ........ helaas!! En zo vertrok ik met de Adelaar richting Noordwijkerhout via een zelf verzonnen route, waarbij zoveel mogelijk de beschutting van bomen, kassen en anderssoortige bebouwing gebruik werd gemaakt om de straffe noordenwind een beetje te ontwijken. Soms met succes, soms met minder succes. Het kopwerk werd min of meer gelijkelijk verdeeld. Onderweg begon zelfs het zonnetje uitbundig te schijnen. We kwamen op een gegeven moment bij restaurant "Langs Berg en Dal" en de Adelaar stelde voor om aldaar de koffiestop maar te houden. Goed plan, want ik was het beuken tegen de wind in al een tijdje zat.

Koffie met appelgebak natuurlijk en het was lekker warm binnen. Toen de tweede koffie er ook in zat, werd het almaar donkerder buiten en ja hoor, een heuse sneeuwbui!! Toch maar even wachten, want het zou maar kort duren. In de sneeuwbui zagen we twee wielrenners aan komen rijden en die hadden de volle laag gehad. De koffiestop had de Adelaar dus buitengewoon goed gepland.

Gelukkig kwam de zon alweer gauw tevoorschijn en konden we via de duinen richting Zoetermeer. Met het windje in de rug ging het heerlijk, 30+ zonder er al te veel voor te doen. Onderweg reden we nog een mountainbiker achterop .... in korte broek!! Toen ik aan hem vroeg of het een beetje ging in die korte broek antwoordde hij dat het een graad of 10 was. Een blik op de Garmin leerde, dat het slechts 3,7 graden was. Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden en dacht: "Dit is er dus eentje van staal"!!

Bij de Vlietlanden kwamen we deZeeuw nog tegen op zijn nieuwe aanwinst. We zijn nog even gestopt, maar deZeeuw peddelde gewoon door. Zonder verdere bijzonderheden kwamen we rond een uur of 1 bij het clubhuis aan, wat er stil en verlaten bij lag. De Adelaar sloeg af naar Bleiswijk en ik ben ook rustig naar huis gereden. Op de teller stond toen 82 km.

Klik hier voor de ritgegevens

Bijlage 02-02-2013.JPG niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden

Leden login