Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 02 maart 2012 02 mrt 2013 19:54 #939

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

Bijlage collage03022013.jpg niet gevonden



Vandaag stond de seizoensopener van TVZ '77 op het programma. Helaas was het weer wat minder en dit was ook gelijk te merken aan de opkomst. Waar het clubgebouw vorig jaar afgestampt was, waren er nu heel wat lege plaatsen bij het traditionele ontbijt. Ik kon me ook niet aan de indruk onttrekken dat de seniorengroep veruit de grootste groep was. Bikkels hoor, die senioren!!

Het was toch wel weer leuk om te zien wie er allemaal uit de winterslaap ontwaakt waren. Omstreeks 09:30 uur vertrokken we met een man of 12 (?) richting Rotterdam Kralingen. Zowel deZeeuw als ik hadden de route in hun Edge geladen en namen het kopwerk voor hun rekening. Vooraf werd er afgesproken om het tempo zo rond de 25 km/h te houden.

Via de Noord Aa werd er koers gezet naar Moerkapelle. Omdat er een track in de GPS stond in plaats van een route, wisten beide voorrijders eigenlijk niet of de route linksom danwel rechtsom gereden moest worden. "Lekker boeiend" kwamen zij samen overeen en als iemand denkt dat het anders moet ............ !! Bij Stompwijk kwamen wij er achter dat we wel degelijk goed gereden waren, want daar kwamen we de B-groep tegen met een lekke band.

Voor het eerst reden wij langs de Willem Alexander roeibaan en over alle nieuwe aangelegde fietspaden. Het is nog een kale bedoening daar, maar daar zal van de zomer rap verandering in komen. Vol bewondering keek ik naar de roeibaan en dacht gelijk: Wat een fantastische speed track voor de surfplank!! Van de zomer toch maar eens proberen als het flink waait uit de goede richting. Zowaar kwamen we daar Digi ook nog tegen, maar hij sloot zich niet aan bij de groep.

Via de Brienenoord, waar we voor de verandering eens onderdoor reden, ging het verder Rotterdam in. Bij de Kralingse plas werd er halt gehouden voor de koffiestop. Het liep inmiddels tegen twaalven en ik moest uiterlijk om 13:45 thuis zijn voor een afspraak. Snel rekenen leerde, dat dit lastig zou worden, dus besloot ik om de groep af te zetten en zelf door te rijden naar huis. ToekToek wilde ook bijtijds thuis zijn en reed met mee.

Ik had thuis 81 km op mijn teller staan.

Klik hier voor de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem. Reden: Foto van de groep toegevoegd

Zaterdag 02 maart 2012 03 mrt 2013 11:08 #941

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Het tweede deel van de rit is genoteerd door deZeeuw, misschien ook wel leuk om te lezen.

De na het vertrek van Wijdbeens en ToekToek overblijvende senioren genoten bij de Tuin van de Vier Windstreken van koffie (met appeltaart). De eerder door Wijdbeens gememoreerde groep met die lekke band bij Stompwijk was al lang en breed aan het uitbuiken. Maar die luitjes hadden toch het seniorenpeloton niet ingehaald. Stukje afgesneden jongens?

deHagenaar wilde graag weten hoe de molen naast het restaurant heette, maar niemand kon door de wiek heen kijken die in ruststand voor het naamplaatje stond. deHagenaar was wel zo goed om de plaats van Wijdbeens in te nemen toen de senioren weer verder gingen. Hij voelde het als zijn roeping om het tempo te houden op de eerder genoemde 25 kilometer per uur.

deZeeuw schakelde de GPS weer in om het peloton via de uitgezette route naar huis te leiden. Door een parkachtige omgeving (Kralingse Bos) ging het eerst richting Hillegaersberg. Daar vandaan liep de route een stukje over de Linker Rottekade en vervolgens over de rechter Rottekade. De tocht ging niet de hele tijd langs de Rotte, maar nam ook een stukje van het Bergse Bos mee (langs de golfbaan naar het klimmetje bij de skihelling).

Bij Meer en Bos ging het langs de Grote Vaart richting Bleiswijk en Zoetermeer. deHagenaar (en welllicht ook andere senioren) dachten dat ze er al bijna waren. Maar niets was minder waar. Langs de nieuwe busbaan gingen de senioren weer van Zoetermeer af, in plaats van er naar toe. De senioren doorkruisten het gebied tussen Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs en Pijnacker aan de ene kant en Zoetermeer aan de andere kant (een gebied dat doet denken aan het Westland: allemaal kassen).

Uiteindelijk bereikte het pelotonnetje via het Balijbos het fietstunneltje bij de 's Gravenweg onder de A12. Daar nam deHagenaar (opgelucht?) afscheid. Boontjes hield deZeeuw nog even gezelschap op de kop tot dat de kantine bereikt was. Daar hebben de senioren nog kort van gedachten gewisseld (onder andere met Digi: het gaat al weer beter met zijn knietjes).

O ja, volgens de GPS van deZeeuw was er van clubhuis tot clubhuis 88,5 kilometer gereden. Het tempo was tot genoegen van de senioren geweest. Ze zoenden deZeeuw bijna, zo tevreden waren de senioren.
Boontjes, Citroentje, deDolfijn, deFluit, deHagenaar, MrPBP, Red, ToekToek,Wijdbeens, deVeel en deZeeuw (plus onze gastrijder) namen in ieder geval deel aan de tocht. Als ik ten onrechte iemand niet noem dan heeft deZeeuw niet genoeg achterom gekeken. Meld je dan aan a.u.b.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Zaterdag 02 maart 2012 03 mrt 2013 15:26 #942

  • Johan
  • Johan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Zaterdag ook nog en rondje gereden.
Rondje zoetermeer valkenburg wassenaarse slag wassenaar zoetermeer nootdorp pijnacker.
Met wat extra omrijden kwam ik uit op 60 km met een gemiddelde van 31.6km/h
Lekker gefietst maar merkte wel dat mijn benen het niet gewnd waren lange afstanden te fietsen het laatste stuk viel ook niet mee.
Ondanks dat het niet echt warm was er geen last van gehad alleen last van koude voeten.
Heb wel weer zin om meer te gaan fietsen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Zaterdag 02 maart 2012 03 mrt 2013 22:46 #943

  • Laurens
  • Laurens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 51
  • Ontvangen bedankjes 0
hoi,
Wij zijn net terug van een ski vakantie met de hele familie inclusief kleinkinderen in Oostenrijk.
Ik heb dus wederom niet gefietst. Als het enigszins mogelijk is ga ik ook zo veel mogelijk met jullie mee fietsen. Oostenrijk was goed voor vier kilo extra en die moeten er wel weer af. Zoals sommigen misschien hebben gelezen heb ik voor mijn zestigste verjaardag een nieuwe fiets gekregen van mijn vrouw. Een Scott Cr1pro van 7,3 kg in de kleur donkergrijs /rood. er moeten dus wel wat kilometers worden gemaakt. Ik hoop dat de temperatuur snel omhoog gaat zodat we weer kunnen surfen en fietsen.

Gr. Laurens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden

Leden login